top of page

Mensen of merken?

Als ondernemer is het van belang om je merk goed in de markt te zetten. Je wilt dat mensen jouw product of dienst herkennen en er een positief gevoel bij hebben. Maar wist je dat mensen eigenlijk liever mensen volgen dan merken? In deze blog leg ik je uit waarom dit zo is en hoe je hier als ondernemer op in kunt spelen.

Mensen zijn van nature sociale wezens. We hechten veel waarde aan persoonlijke interacties en relaties. Dit geldt niet alleen voor ons privéleven, maar ook voor ons zakelijke leven. Wanneer we op zoek zijn naar informatie over een product of dienst, vertrouwen we eerder op de mening van andere mensen dan op de informatie die we van het merk zelf krijgen. Dit komt doordat we weten dat mensen vaak oprecht zijn in hun mening en ervaringen delen die voor ons relevant kunnen zijn.




Een ander belangrijk aspect waarom mensen liever mensen volgen dan merken, is omdat mensen authentiek zijn. Mensen hebben emoties, meningen en persoonlijkheid. Hierdoor kunnen we ons makkelijker identificeren met mensen dan met een merk. We weten dat mensen fouten kunnen maken, maar we waarderen het als mensen hier open en eerlijk over zijn. Dit maakt ze menselijk en daarom ook betrouwbaarder.


Als ondernemer kun je hier goed op inspelen door jezelf als persoon meer naar voren te laten komen in je marketing en communicatie.


Laat zien wie jij bent en waar je voor staat. Vertel verhalen over jezelf en je bedrijf. Op deze manier creëer je een persoonlijke band met je doelgroep en laat je zien dat je meer bent dan alleen een merk.




Laat je zien! Esmée.



Comments


bottom of page